Pranešimai spaudai

2017
gruodžio
15 d.

Trijose šalies mokyklose pradinukai matematikos pradėjo mokytis pagal suomių metodiką

autor. Shutterstock.com

Alytaus Dzūkijos pagrindinėje, Klaipėdos Gedminų progimnazijoje ir Vilniaus „Žiburio“ pradinėje mokykloje trečiokai matematikos šiemet mokosi naudodamiesi Suomijos Turku universiteto mokslininkų sukurta virtualia mokymosi aplinka ViLLE. Naudojant šią virtualią mokymosi aplinką, mokomasi matematikos ir kartu ugdomi informatikos gebėjimai.


Projektą „Informatika pradiniame ugdyme“ įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru (UPC). Šios  mokyklos, bendradarbiaudamas su Vilniaus bei UPC komandomis, ne tik kuria ir išbando mokomąją medžiagą, bet ir teikia siūlymus dėl informatikos ugdymo turinio, dalijasi patirtimi su kitomis mokyklomis.


„Ši virtuali mokymosi aplinka, pasitelkta iš švietimo srityje pirmaujančios Suomijos, naudinga ir mokiniams, kurie matematiką gali mokytis tokiu šiuolaikišku, patraukliu būdu, ir mokytojams, išsamiau susipažinusiems su suomiškais metodais. Augant informatikos, tiksliųjų mokslų išmanymo poreikiui, Lietuva, nenorėdama atsilikti nuo kitų šalių, turi gerokai pasistengti. Iki 2020 metų mokyklose bus pakeista informatikos ugdymo programa, su pradmenimis vaikai bus supažindinami nuo priešmokyklinės grupės, o vyresnėse klasėse informatikos mokymas turės atsinaujinti iš esmės“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.  


Mokydamiesi ViLLE aplinkoje, pradinukai užduotis atlieka tik kompiuteriu. Vienos klasės trečiokai vieną matematikos pamoką per savaitę mokosi ViLLE aplinkoje, o paralelinės klasės trečiokai – įprastu būdu. Mokiniai kompiuteriu sprendžia daug įvairaus tipo uždavinių, kurių dauguma – dinamiški, interaktyvūs, žaidybiniai.


Trijų mokyklų pradinukai nauju būdu pradėjo mokytis nuo lapkričio ir mokysis 15 savaičių. Jų mokytojai ne tik stažavosi Suomijoje ir susipažino, kaip ViLLE naudojamasi tenykštėse mokyklose, – Turku universiteto mokslininkai apsilankė Lietuvos mokyklose, padėjo pasirengti, stebėjo, kaip jaučiasi vaikai, kokių sunkumų jiems kyla.


Verčiant užduotis vaikams į lietuvių kalbą ir viso eksperimento metu talkina Suomijos, Vilniaus universitetų mokslininkai ir Ugdymo plėtotės centro metodininkai.


„Mokslininkas iš Suomijos lankėsi mokykloje, stebėjo vaikus ir konstatavo, kad jie pajėgūs mokytis su šia sistema. Pirmi įspūdžiai – labai geri. Mokinių nereikia raginti, kad jie atliktų užduotis, nes sistema sukurta taip, kad vaikas, išsprendęs uždavinį, mato savo pažangą procentais interaktyvioje apdovanojimų eilutėje. Jeigu ko nors nesupranta, greitai išsiaiškina su bendraklasiais. Sistemoje iš karto matyti visas mokinio profilis, pvz., gal jam nesisekė geometrijos užduotys, bet gerai atliko algebros veiksmus. Tai leidžia labai individualizuoti ugdymą“, – apie projektą kalba Klaipėdos Gedminų progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Stasiulienė. 

Projekto dalyviams talkinanti VU profesorė Valentina Dagienė teigia, kad Suomijos švietimo sistema mums galėtų duoti didžiulės naudos – mokytojams parodyti, kaip galima mokyti kitaip, įkvėpti būti kūrybiškiems, mokyti būti mokiniui draugu, bendrauti jo kalba, padėti peržengti savo įsitikinimus ar vidines baimes.

Mokslininkams nustačius, kad ši virtuali aplinka, sukurta prieš 12 metų, tikrai pagerina matematikos rezultatus, taikoma daugiau kaip pusėje Suomijos mokyklų.

 

 


 
Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyrius
Tel. (8 5) 219 1197
El. p. info@smm.lt