Naujienos

Pedagogų rengimo pertvarka

Atnaujinta: 2017 06 28

NAUJASIS PEDAGOGŲ RENGIMO MODELIS

   Švietimas yra viena pagrindinių Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos prioritetinių sričių. Mokytojų darbo sąlygos, karjeros patrauklumas ir pedagogų rengimo bei kvalifikacijos tobulinimo sistemos pertvarkymas yra kertiniai švietimo atnaujinimo programos elementai.
  Vyriausybės programoje yra įtvirtintos svarbiausios pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos gairės. Numatoma, kad mokytojus turi rengti stipriausi mūsų šalies universitetai, turintys didžiausią mokslo potencialą ir patraukiantys geriausius studentus. Mokytojų rengimo sistema turi būti mišri, derinanti lygiagrečiojo ir nuosekliojo modelio privalumus. Švietimo sistemoje dirbantys pedagogai turi įgyti universitetinį išsilavinimą, kuris laiduotų tiek aukščiausio lygio dalykinį pasirengimą, tiek reikiamą švietimo ir ugdymo veiklos supratimą bei įgūdžius.
   Pirmas žingsnis į darnios mokytojų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo ir karjeros sistemos sukūrimą yra sutarimas dėl nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos. Siūlymus šiai koncepcijai aktyviai teikia šalies aukštosios mokyklos, ji buvo diskutuojama keliose nacionalinio lygmens darbo grupėse.
   Koncepcijos įgyvendinimas turi būti pagrįstas patikima pedagogų poreikio per artimiausius keliolika metų prognoze ir susietas su šiuo metu vykstančia sistemine aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka, mokytojų rengimą patikint stipriausioms, didžiausią mokslinį potencialą turinčios aukštojo mokslo įstaigoms.

Pedagogų karjeros modelis:

 Aukštųjų mokyklų siūlymai dėl pedagogų rengimo:

   Kaitos kryptys:

   Informacija apie pedagogų rengimą:

2017-02-17 diskusija

Aukštųjų mokyklų informacija

Naudinga informacija