LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
                            NUTARIMAS
                                
     DĖL ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO,
    LIKVIDAVIMO IR PERTVARKYMO KRITERIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO

                  2011 m. liepos 13 d. Nr. 883
                             Vilnius
                                
    Vadovaudamasi  Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo  (Žin.,
1991,  Nr.  23-593; 2011, Nr. 38-1804) 42 straipsnio 1 dalies   5
punktu ir 44 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutaria:
    1.   Patvirtinti   Švietimo  pagalbos   įstaigų     steigimo,
reorganizavimo,  likvidavimo  ir  pertvarkymo  kriterijų   sąrašą
(pridedama).
    2. Nustatyti, kad:
    2.1.  Šiuo  nutarimu patvirtinto Švietimo  pagalbos   įstaigų
steigimo,  reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo   kriterijų
sąrašo   nuostatos   taikomos  po  šio  nutarimo     įsigaliojimo
steigiamoms,  reorganizuojamoms, likviduojamoms ir  pertvarkomoms
švietimo pagalbos įstaigoms.
    2.2. Iki šio nutarimo įsigaliojimo pradėtos švietimo pagalbos
įstaigų  steigimo,  reorganizavimo, likvidavimo  ir   pertvarkymo
procedūros  baigiamos  iki šio nutarimo įsigaliojimo   galiojusia
tvarka.

Ministras Pirmininkas                            Andrius Kubilius

Švietimo ir mokslo ministras               Gintaras Steponavičius

                        _________________

                                   PATVIRTINTA
                                   Lietuvos Respublikos 
                                   Vyriausybės 2011 m. liepos 13 
                                   d. nutarimu Nr. 883

 ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO
                IR PERTVARKYMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS
                                
                     I. BENDROSIOS NUOSTATOS
                                
    1.  Švietimo  pagalbos  įstaigų  steigimo,    reorganizavimo,
likvidavimo  ir pertvarkymo kriterijų sąraše (toliau -   Sąrašas)
nustatomi  savivaldybių  švietimo  pagalbos  įstaigų    steigimo,
reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo kriterijai.
    2.    Sąrašu    vadovaujasi   savivaldybės,       steigdamos,
reorganizuodamos,  likviduodamos ir pertvarkydamos   savivaldybės
švietimo pagalbos įstaigas.
    3.   Savivaldybės  švietimo  pagalbos  įstaigos    steigiamos
siekiant  užtikrinti  švietimo  pagalbos  teikimą    savivaldybės
teritorijoje  gyvenantiems  vaikams, bendrojo ugdymo mokyklų   ir
profesinio   mokymo   įstaigų  mokiniams,  tėvams     (globėjams,
rūpintojams)  ir švietimo įstaigoms, jų vadovams,   pavaduotojams
ugdymui,  ugdymą  organizuojančių skyrių  vedėjams,   mokytojams,
švietimo   pagalbą   teikiantiems   specialistams   (toliau     -
pedagoginiai darbuotojai).
    4.  Savivaldybės  taryba, atsižvelgdama į švietimo   pagalbos
poreikį,  priima  sprendimą,  kiek ir  kokių  švietimo   pagalbos
įstaigų reikia steigti. 
    5. Savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos:
    5.1.   įvertina   asmens  mokymosi  sunkumus,     sutrikimus,
pedagogines,  psichologines,  asmenybės ir  ugdymosi   problemas,
specialiuosius  ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius   dėl
išskirtinių  gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu   ir
socialiniu   pedagoginiu  aspektais,  vaiko  brandumą    mokytis,
prireikus skiria specialųjį ugdymą;
    5.2.  teikia psichologinę, socialinę pedagoginę ir   švietimo
informacinę  pagalbą  vaikams, specialiąją pedagoginę pagalbą   -
specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų;
    5.3.  teikia informacinę, ekspertinę ir konsultacinę  pagalbą
tėvams  (globėjams, rūpintojams) ir mokykloms, jų   pedagoginiams
darbuotojams;
    5.4.  kompleksiškai  vertina  bendrojo  ugdymo  mokyklų    ir
profesinio  mokymo įstaigų mokinių poreikius ir vykdo  profesinio
informavimo, konsultavimo ir ugdymo karjerai priemones;
    5.5.  teikia  metodinę,  kvalifikacijos tobulinimo  ir   kitą
pagalbą pedagoginiams darbuotojams ir mokykloms.
    6.  Gali būti steigiamos šios savivaldybės švietimo  pagalbos
įstaigos: 
    6.1. pedagoginė psichologinė tarnyba, atliekanti Sąrašo  5.1,
5.2 ir 5.3 punktuose nustatytas funkcijas;
    6.2.  profesinio orientavimo centras, atliekantis Sąrašo  5.4
punkte nustatytas funkcijas;
    6.3. mokytojų švietimo centras, atliekantis Sąrašo 5.5 punkte
nustatytas funkcijas;
    6.4.  švietimo  pagalbos tarnyba, atliekanti Sąrašo  5   arba
5.1-5.4,  arba  5.4  ir  5.5,  arba  5.1-5.3  ir  5.5   punktuose
nustatytas funkcijas. 
    7. Steigdama, reorganizuodama, likviduodama ir  pertvarkydama
savivaldybės  švietimo  pagalbos  įstaigą, savininko  teises   ir
pareigas   įgyvendinanti  institucija  (dalyvių     susirinkimas)
vadovaujasi  Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin.,  2000,
Nr.  74-2262), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų  įstatymu
(Žin.,   1995,  Nr.  104-2322;  2010,  Nr.  15-699),     Lietuvos
Respublikos  viešųjų įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr.   68-1633;
2004, Nr. 25-752), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu  (Žin.,
1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) ir Sąrašu.
                                
      II. SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO,
      REORGANIZAVIMO, PERTVARKYMO IR LIKVIDAVIMO KRITERIJAI
                                
    8.  Steigiamoje  pedagoginėje psichologinėje tarnyboje   turi
būti: 
    8.1. specialusis pedagogas, logopedas, psichologas, gydytojas
neurologas ir socialinis pedagogas;
    8.2.  įsigytos  asmenų pedagoginio  psichologinio   vertinimo
metodikos;  įrengti atskiri kabinetai ir kompiuterizuotos   darbo
vietos.
    9. Steigiamame profesinio orientavimo centre turi būti:
    9.1. karjeros konsultantas ir psichologas;
    9.2.   įsigytos  profesinio  informavimo,  konsultavimo    ir
karjeros  kompetencijos  ugdymo metodikos, testai ir   priemonės;
įrengti  atskiri  kabinetai,  kompiuterizuotos darbo  vietos   ir
mokymo klasė.
    10. Steigiamame mokytojų švietimo centre turi būti:
    10.1. andragogas ir (ar) pedagogas; 
    10.2.  įrengti  kabinetai,  kompiuterizuotos  darbo   vietos,
grupių  darbui  ir  seminarams tinkamos patalpos,  vaizdinės   ir
techninės mokymo priemonės.
    11.  Steigiant švietimo pagalbos tarnybą, turi būti   vykdomi
Sąrašo  8-10  arba  8 ir 9, arba 9 ir 10, arba 8  ir  10   punktų
reikalavimai.
    12.  Švietimo  pagalbos įstaigos gali būti   reorganizuojamos
arba   likviduojamos  Lietuvos  Respublikos  civilinio    kodekso
nustatytais pagrindais, atsižvelgiant į švietimo pagalbos poreikį
ir  užtikrinant  pakankamą  Sąrašo 8.1, 9.1  ir  10.1   punktuose
nurodytų specialistų skaičių savivaldybės teritorijoje. 
    13. Švietimo pagalbos įstaigos pertvarkomos, savininko teises
ir  pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių  susirinkimui)
nusprendus keisti švietimo pagalbos įstaigų teisinį statusą.

                        _________________
                                


©1996-2006 Teisinės informacijos centras