Dainiaus Tumosos pranešimas
Justinos Poškienės pranešimas
ŠMSM pranešimas
Virginijaus Šikšnio pranešimas
Nacionalinės mokslo programos
Nacionalinės mokslo programos – konkursinės mokslo programos, sudarančios sąlygas spręsti valstybei ir visuomenei svarbias problemas ir didinti Lietuvos mokslo tarptautinį konkurencingumą. Nacionalinių mokslo programų tikslas – sutelkti Lietuvos mokslo potencialą ir finansinius išteklius, inicijuoti tam tikrai problemai spręsti būtinus naujus ir koordinuoti jau vykdomus mokslinius tyrimus. Nacionalines mokslo programas tvirtina švietimo ir mokslo ministras, šių programų įgyvendinimą administruoja Lietuvos mokslo taryba. Nacionalinės mokslo programos inicijuojamos ir įgyvendinamos Vyriausybės patvirtintų Nacionalinių mokslo programų nuostatų nustatyta tvarka. Siekiant užtikrinti didžiausios kompetencijos mokslinių tyrimų finansavimą ir skatinti Lietuvos mokslo konkurencingumą, nacionalinių mokslo programų įgyvendinimo priemonių vykdytojai atrenkami viešo konkurso būdu.
Daugiau informacijos:
- Valstybinė lituanistinių tyrimų ir sklaidos 2016-2024 metų programa
- Nacionalinė lituanistikos plėtros 2009-2015 m. programa
Nuorodos:
Ilgalaikės institucinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programos
Ilgalaikės institucinės MTEP programos paskirtis – užtikrinti nuoseklius, planingus, kryptingus, turinčius ilgalaikį poveikį ir būtinus valstybės ir visuomenės aktualioms problemoms spręsti MTEP darbus, kuriems reikalingos kolektyvinės tyrėjų pastangos ir kuriuos vykdo viena institucija).
Valstybiniai mokslinių tyrimų institutai nuo 2012 m. vykdo ilgalaikes institucines programas, patvirtintas švietimo ir mokslo ministro 2012-02-23 įsakymu Nr. V-323 ir 2012-03-14 įsakymu Nr.V-462. Jos buvo parengtos vadovaujantis Ilgalaikių institucinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros programų inicijavimo, tvirtinimo, vykdymo ir vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu švietimo ir mokslo ministro 2011 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. V-153 (Žin., 2011, Nr. 16-783)
- Dėl ilgalaikių institucinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros programų inicijavimo, tvirtinimo, vykdymo ir vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo
- Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. balandžio 24 d. įsakymas Nr. V-273 „Dėl ilgalaikių institucinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2017-2021 metų programų patvirtinimo "
- Dėl ilgalaikių institucinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros programų patvirtinimo
Mokslų klasifikacija
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Švietimo ir mokslo ministerijai buvo pavesta nustatyti mokslo kryptis, o Lietuvos mokslo tarybai – mokslo šakas. Mokslo kryptys buvo patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. spalio 16 d. įsakymu.
- 2011 m. vasario 14 d. švietimo ir mokslo ministro įsakymas Nr. Nr. V-231 „Dėl mokslo krypčių ir šakų patvirtinimo“
- 2010 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 1840 „Dėl mokslo sričių, krypčių ir šakų klasifikacijos“
Mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų vertinimo metodika
Lietuvos mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų vertinimo metodika skirta įvertinti institucijos mokslinės (meninės) veiklos rezultatus, palyginti institucijas pagal jose vykdomą mokslo veiklą, pasitelkiant mokslo ir meno srityse ir kryptyse bendrus veiklos vertinimo rodiklius. Mokslo (meno) darbų vertinimo rezultatai yra vienas iš rodiklių skiriant valstybės biudžeto lėšas moksliniams tyrimams, eksperimentinei (socialinei, kultūrinei) plėtrai ir meno veiklai plėtoti valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms.
Mokslo ir technologijų populiarinimas
Siekiant didinti Lietuvos visuomenės pažinimą mokslo ir technologijų srityje, aktyvinti visuomenės dalyvavimą joje parengta Mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje strategija, skirta įgyvendinti mokslo ir technologijų populiarinimą Lietuvoje. Ši strategija – tai sąsajos tarp visuomenės ir mokslinius tyrimus bei eksperimentinę plėtrą vykdančių institucijų ir organizacijų užtikrinimo bei atotrūkio tarp jų mažinimo priemonė.
Ministerijos užsakymu 2007 metais VšĮ Socialinių inovacijų institutas parengė studiją „Mokslo populiarinimo poreikio analizė“. Studijos tikslas – ištirti mokslo populiarinimo poreikį Lietuvoje ir nustatyti svarbiausias mokslo populiarinimo priemones.
2010 m. kovo mėn. Ministerija paskelbė išankstinį kvietimą teikti paraiškas pagal Tyrėjų karjeros programos Žinių apie MTEP sklaidą paprogramės 5.1 priemonės „Žinių apie tyrimus, technologijas, inovacijas gilinimas ir sklaida moksleivių ir jaunimo tarpe bei lyčių lygybės moksle skatinimas“ veiklą: mokslo ir technologijų populiarinimo visuomenėje sklaida (mokslo populiarinimo renginių rėmimo sistemos sukūrimas ir bandomasis įgyvendinimas; mokslo populiarinimo audiovizualinių priemonių rėmimo sistemos sukūrimas ir bandomasis įgyvendinimas; mokslo ir populiarinimo apdovanojimų arba skatinimo sistemos sukūrimas ir bandomasis įgyvendinimas; mokslo ir technologijų populiarinimo gebėjimų ugdymas (įskaitant mokymus)).
2011 m. liepos 29 d. pradėta pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 3 prioriteto „Tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ priemonę „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“ projekto „Nacionalinės mokslo populiarinimo priemonių sistemos sukūrimas ir įgyvendinimas“ veikla. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu atsakinga Švietimo ir mokslo ministerija ir Europos socialinio fondo agentūra. Projektą vykdo Lietuvos mokslų akademija kartu su partneriais.
Sutartį pasirašė Europos socialinio fondo agentūros direktorius Povilas Česonis ir LMA prezidentas prof. Valdemaras Razumas. Apie projektą