Pranešimai spaudai

spalio 19 d.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programos kūrybinės dirbtuvės: įtraukties principas – veiksminga strategija ugdyti brandžias asmenybes

autor. BNS

Šiandien Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko jau ketvirtosios „Tūkstantmečio mokyklų“ programos kūrybinės dirbtuvės. Jose pedagogai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, socialiniai programos partneriai diskutavo apie įtraukties principą.

„Įtrauktis – ko gero, vienas didžiausių programos iššūkių, nes sėkmingas šio principo įgyvendinimas priklauso nuo labai daug dedamųjų. Ir tai ne tik mokyklos ar mokytojų reikalas – čia išties labai svarbus ir visuomenės požiūris į kitokius, išskirtinių poreikių turinčius vaikus. Visgi, manau, svarbiausia – pradėti ir lygiagrečiai pasiūlyti pokyčiams svarbių pasirinkimų, priemonių, pagalbos, konsultacijų mokytojams“, – kalbėjo švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėja Agnė Andriuškevičienė.

Pasak Ramunės Lebedytės Undzėnienės, Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Viltis“ ir Lietuvos negalios organizacijų forumo atstovės, džiugu, kad į „Tūkstantmečio mokyklų“ programos dirbtuves susirinko įvairių institucijų, organizacijų, mokyklų atstovai. Siekiant įgyvendinti įtraukties principą reikia kuo daugiau bendradabiavimo – ugdymo, sveikatos, socialinių reikalų specialistų.

„Įtrauktis turėtų prasidėti jau darželyje, tada, kai vaikas išeina iš savo namų ir tampa tam tikros bendruomenės dalimi – kad visi būsimi įmonių vadovai, sprendimų priėmėjai, piliečiai augtų su įvairiais vaikais ir jiems vėliau nekeltų jokių problemų nei kitokie bendradarbiai, nei kaimynai ar jų vaikai. Kad tai įvyktų reikia labai daug žinių – tėvams, vaikams, mokytojams, mokyklų vadovams, visuomenei“, – teigė R. Lebedytė Undzėnienė.

Artur Markevič, „Renkuosi mokyti“ koordinatorius ir Vilniaus Šilo specialiosios mokyklos mokytojas, įsitikęs, jog įtrauktis – tai nėra pasiaukojimas dėl kokios nors vienos ypatingos vaikų grupės. Tai ugdymas, kuris tarnauja kiekvienam ir ilgainiui formuoja brandžią visuomenę, kuri turi geresnę ateitį.

„Tikiu, kad įtraukusis ugdymas – tai labai veiksminga strategija formuoti brandžią asmenybę. Jau mokykloje turime leisti būti, mokytis visiems vaikams, pažinti vieniems kitus, pamatyti vieni kitų stiprybes. Nežinojimas kuria labai daug barjerų: vieni bijo kitaip atrodančių, kitaip besielgiančių bendraamžių, o tie kitokie vaikai irgi nežino, kaip elgtis, bendrauti, nes neturi galimybių būti visuomenėje“, – kalba A. Markevič.

Šią ir praėjusią savaitę Vilniuje vyko „Tūkstantmečio mokyklų“ programos kūrybinės dirbtuvės, kurių tikslas – su švietimo bendruomene išgryninti ir apibrėžti esminius „Tūkstantmečio mokyklos“ programos komponentus. Kūrybinės dirbtuvės suskirstytos į keturias temas: lyderystės, įtraukties, STEAM ugdymo ir kultūrinio ugdymo. „Tūkstantmečio mokyklų“ programa numato stiprinti savivaldybių, o kartu ir mokyklų pajėgumus šiose keturiose srityse, pasiūlant kiekvienai savivaldybei individualius, labiausiai poreikius atliepiančius sprendimus.

 

Komunikacijos skyrius

El. paštas: info@smm.lt

Paieška

Naujausi teisės aktai

Visi teisės aktai