Pranešimai spaudai

spalio 14 d.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programos kūrybinės dirbtuvės: kultūrinis ugdymas gali prisidėti prie mokinių pasiekimų atotrūkio mažinimo

autor. BNS

Šiandien Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyksta antrosios „Tūkstantmečio mokyklų“ programos kūrybinės dirbtuvės. Jose pedagogai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, socialiniai programos partneriai diskutuoja apie kultūrinį ugdymą, koks jis turėtų būti ir kaip jis galėtų pasitarnauti mokinių bei mokytojų kompetencijų kėlimui.

„Kultūrinis ugdymas galėtų ir turėtų būti orientuotas į mokinių mokymosi pasiekimų atotrūkio mažinimą – o to ir siekia „Tūkstantmečio mokyklų“ programa. Kultūrinis ugdymas ar edukacijos – tai veiklos, kai kultūra ar menas yra pasitelkiami tam, kad būtų suteiktos žinios, gebėjimai, kai menas, menininkai yra pasitelkiami ugdymo ar su ugdymu susijusių problemų sprendimui, pvz., mokinių motyvacijai, pasitikėjimui savimi kelti. Ilgalaikis mokyklų ir kūrėjų bendradarbiavimas tikrai galėtų stipriai prisidėti ir prie mokinių, ir pačių mokytojų kompetencijų stiprinimo, keisti pačią formaliojo ugdymo praktiką“, - kalbėjo antrąsias dirbtuves vedęs Arminas Varanauskas, asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ vadovas.

Kristupas Sabolius, Vilniaus universiteto Filosofijos katedros profesorius, filosofas, rašytojas, sako, jog šįsyk vykusiose dirbtuvėse buvo išgryninta nuomonė, jog kultūra nėra kokia nors šalutinė edukacijos veikla, bet yra edukacija širdyje ir gali būti būdas transformuoti pačią edukaciją.

Pasak Mildos Laužikaitės, asociacijos „Kūrybinės jungtys“ vadovės, dabartinės mokyklos ir švietimo sistema susiduria su daugybe iššūkių: pvz., kokia turi būti ta XXI a. mokykla, kaip ugdyti tokias kompetencijas, kaip kritinis mąstymas, kaip užtikrinti gilų dalykų suvokimą, bet neperkrauti informacija ir ją teisingai atsirinkti, bet nesusiaurinti konteksto ir t.t.

„Šalies kultūrinis ir kūrybinis laukas yra sukaupęs daug patirties ir turi labai daug noro ir potencialo pagelbėti švietimui. Tai juk žmonės, kurių darbas ir yra kurti, ieškoti naujovių. Kuriantys žmonės labai gerai supranta, kad be švietimo, be plataus kultūrinio ir profesinio išsilavinimo, negalime kalbėti apie savo valstybės ateitį. Labai džiaugiuosi, kad valstybė mato kultūrinio ugdymo svarbą, kad nori tokių pokyčių ir kviečiasi į pagalbą būtent šios srities žmones“, - sakė M. Laužikaitė.

Šią ir kitą savaitę Vilniuje vykstančių „Tūkstantmečio mokyklų“ programos kūrybinių dirbtuvių tikslas – su švietimo bendruomene išgryninti ir apibrėžti esminius „Tūkstantmečio mokyklos“ programos komponentus.

Kūrybinės dirbtuvės suskirstytos į keturias temas: lyderystės, įtraukties, STEAM ugdymo ir kultūrinio ugdymo. „Tūkstantmečio mokyklų“ programa numato stiprinti mokyklų pajėgumus šiose keturiose srityse, pasiūlant kiekvienai įstaigai individualius, labiausiai poreikius atliepiančius sprendimus. Taip pat numatoma stiprinti mokytojų ir mokyklų vadovų kompetencijas šiose srityse, pritaikyti mokyklų infrastruktūrą.

 

Komunikacijos skyrius

El. paštas: info@smm.lt