Europos Sąjungos šalys 2002 m. Kopenhagos deklaracijoje dėl glaudesnio Europos bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje susitarė dėl profesinio mokymo plėtotės krypčių ir bendradarbiavimo prioritetų. Nustatytų prioritetų įgyvendinimas, peržiūra ir atnaujinimas pavadintas „Kopenhagos procesu“. Nuo 2002 m. šis procesas labai prisidėjo prie profesinio mokymo matomumo didinimo ir jo įvaizdžio gerinimo Europoje. Kopenhagos procesas padėjo suderinti profesinio mokymo politiką Europos ir nacionaliniu lygmenimis, prisidėjo prie nacionalinių profesinio mokymo sistemų reformų, pavyzdžiui, prie nacionalinių kvalifikacijų sistemų, suderinamų su Europos kvalifikacijų sandara, kūrimo. Kopenhagos proceso metu sukurti bendri Europos instrumentai: Europos kvalifikacijų sandara (EKS, 2008), Europos profesinio mokymo kreditų sistema (ECVET, 2009), Europos profesinio mokymo kokybės orientacinė sistema (EQAVET, 2009), Europass (2004). Įgyvendinant Lietuvos nacionalinę profesinio mokymo politiką ir profesinio mokymo plėtros iniciatyvas, atsižvelgiama į Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacijas, sukurtus bendrus Europos instrumentus, Lietuvos atstovai dalyvauja Europos profesinio mokymo tinklų bei darbo grupių veiklose. Tarpinstitucinis profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimas su partneriais iš kitų šalių vyksta įgyvendinant Mokymosi visą gyvenimą programos projektus. Ši programa remia mokinių ir darbuotojų mobilumo, kvalifikacijos tobulinimo, mainų, partnerysčių, naujovių perkėlimo veiklas. Beveik visos Lietuvos profesinio mokymo įstaigos yra pasirašiusios bendradarbiavimo sutartis su kitų šalių mokymo įstaigomis. Plėtojant bendradarbiavimą įgyvendinami bendri projektai, keičiamasi mokinių ir mokytojų delegacijomis, dalyvaujama partnerių organizuojamuose profesinio meistriškumo konkursuose.
Nuorodos:
-
„Visionary Analytics“ partnerio ir tyrėjo Simono Gaušo parengtas „Galutinis veiksmų planas pameistrystei Lietuvoje plėtoti ir įgyvendinti“.
Planas parengtas pagal Erasmus + programos projektą „Nacionalinės pameistrystės institucijos - mokymosi darbo vietoje įgyvendinimas Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje (WBL-Balt)“ remiantis Vilniaus tarptautinės konferencijos ir šešių apskritųjų stalų diskusijomis bei suinteresuotų partnerių pasiūlymais. - „Erasmus+ programos projektas „Nacionalinės pameistrystės institucijos: mokymosi darbo vietoje įgyvendinimas Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje (WBL-Balt)”
- Kopenhagos deklaracija dėl glaudesnio Europos bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje (2002 m.)
- Briugės komunikatas dėl glaudesnio Europos bendradarbiavimo profesinio rengimo ir mokymo srityje (2010 m.)
- Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sąrangos kūrimas (EQF)
- Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimas (ECVET)
- Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimas (EQAVET)
- Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo tinklas (EQA-VET)
- Europos profesino mokymo kreditų tinklas (ECVET)
- Švietimo mainų paramos fondas